torsdag 16. mai 2013

Söt butikk i Barcelona

Er man paa ferie saa pleier man jo aa unne seg noe godt!
Da kan jeg anbefale aa ta en tur innom dette karamelleriet:)

Du befinner deg i den gotiske bydelen, og kanskje lukten av sukker,glukose og frukt faar deg paa rett spor ute aa vite adressen. Det var vertfall slik for meg den gangen jeg var innom for förste gang! Plutselig stod jeg bare midt i butikken og lot meg fascinere av disse herremennene som manövrerte det som for meg saa ut som flerfargede anacondaer...
Karamell med stor M.
Her er det stolthet i arbeidet og mye fantasi og iver i utarbeidelsen av sötsakene.





Aa gaa inn i butikken er som aa gaa inn i en dröm full av overraskelser...
Her maa kunden bare ha litt fantasi for aa faa med seg sin egen önskekaramell i lommen.
Dersom du er tom for fantasi kan du jo like gjerne ta med deg en av glassene allerede fylt med det lekreste.
Her er inskripsjoner i karamellene helt dagligdags, og spesiallagde bryllupsringer i karamell ingen utopi.

Butikken startet opp i 2004 og eies av to australianere som kan virke som de er syrepaavirket...!
Historien om hvordan de kom paa ideen om aa lage karamell oppsummerer den ene som:
"Jeg traff en gang en trollmann som satt inni et gigantisk tre og lagde de deiligste karameller..., han laerte meg kunsten. Jeg ble forövrig knust da jeg innsaa at baade trollmannen og kjempetreet var en del av et omreisende tivoli".

Jaja, artige greier!



 Ha en fin "papabubble-experience"!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar